در حالی که هدف از برنامه‌ هسته‌ای ایران همواره از سوی مقامات کشورمان صلح‌آمیز اعلام شده، وزرای امور خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی پس از دیدار و رایزنی در لندن در بخشی از یک بیانیه اظهاراتی را علیه ایران و برنامه هسته ای آن مطرح کردند.

اسرائیل انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه اماراتی نشنال نوشت، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به تازگی به لندن سفر کرده است، در بیانیه ای مطبوعاتی گفتند انگلیس و اسراییل  «شبانه روز» می کوشند مانع تبدیل شدن ایران به قدرتی هسته ای شوند. 
تراس و لاپید در اظهارات‌شان علیه ایران آورده اند که زمان در حال سپری شدن است که ضرورت همکاری نزدیک با شرکا و دوستانمان را برای بی نتیجه گذاشتن آن چه بلندپروازی های تهران خوانده‌اند، بالا می برد. 

به گزارش ایسنا، تکرار ادعای غرب و رژیم صهیونیستی از سوی تراس و لاپید مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران، در حالی مطرح می شود که مقام معظم رهبری در فتوایی، تولید، نگه‌داری و به کارگیری تسلیحات هسته‌ای را حرام اعلام کرده اند. 

مقامات ایران نیز بر این اساس تاکید کرده اند تسلیحات هسته ای در برنامه دفاعی ایران جایی ندارد و برنامه هسته ای ایران صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می کند. 
 

کد خبر 640052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha